1000/1000 Mbit

"Op til" 1000/1000 Mbit

Vi kan lige så godt være helt ærlige. Det er langt de færreste, der i dag har et reelt behov for den høje 1000/1000-hastighed hjemme i privaten.

Du kan forvente et superhurtigt bredbånd, som rigeligt dækker langt de fleste 'almindelige' brugeres behov. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at man har nået en grænse for selv helt moderne netværksudstyr, da almindeligt udstyr ikke kan komme over denne grænse.

Der er altså altid tale om en "op-til" hastighed, da du reelt set aldrig vil kunne måle de fulde 1000/1000 Mbit i en hastighedstest. Forbindelsen bliver leveret til dig, men flere faktorer spiller ind, når du måler hastigheden.

Dit eget udstyr er vigtigt

Moderne netværksudstyr, dvs. din computers netværkskort og din router er typisk det, der sætter begrænsningen på 1000 Mbit.

Det skal understreges, at dit eget udstyr skal være tidssvarende, for at udnytte forbindelsen ordentligt. Det betyder, at din router og computer skal være af topkvalitet og ikke mere end 3 år gammel. Ellers er der stor mulighed for, at udstyret simpelthen ikke kan følge med, og du vil derfor opleve en dårligere udnyttelse af hastigheden.

Læs mere om optimering af din hastighed

IP-headeren tager toppen af din hastighed

På alle hastigheder leveres der det, der hedder en "IP-header". Den sikrer, at data kommer frem til den rigtige modtager. IP-headeren bruger typisk 5-10% af hastigheden.

Normalt leverer vi automatisk det, man teknisk kalder "overhead". Vi åbner simpelthen for højere hastighed, end du har bestilt. På den måde får du normalt ikke "spist" noget af din hastighed fra IP-headeren.

Det kan vi desværre ikke gøre ved 1000 Mbit. Selvom vi sendte dig mere end 1000 Mbit, ville dit netkort eller router alligevel ikke kunne håndtere det. Derfor vil trafikken fra IP-headeren altså vise sig i en hastighedstest, da der ikke er plads til "overhead" i den forbindelse, der sendes ud til dig.

Fordelene ved den ypperste hastighed

Når du vælger 1000/1000 Mbit bredbånd fra AF86 er der nok hastighed til hele familien. Hvis I er en stor familie under samme tag, er du helt sikker på, at det i hvert fald ikke er internethastigheden, der afgør, om alle får en god oplevelse, når I er online derhjemme.

Den ekstra høje hastighed kan også være attraktiv, hvis du har et stort behov for at downloade og uploade større mængder data.

Med 1000/1000 har du altid hastighed nok.

Læs mere om valg af hastighed